Luomu on osa ratkaisua -kampanja lanseerattiin EU:n luomutuotannonpäivänä 23.9.2022 ja sitä toteutetaan vuosina 2022–2024. Kuluttajille kampanja on näkynyt päivittäistavarakaupoissa ja niiden läheisyydessä sekä sosiaalisessa ja perinteisessä mediassa.
Raportista inspiraatiota
Raporttiin on koottu kokemuksia kampanjatoimista, jotka toteutettiin lokakuun 2022 sekä maaliskuun 2023 aikana. Erilaisten toimien tarkoituksena oli tuupata kuluttajia ostamaan enemmän luomua, lisätä EU:n luomumerkin tunnettuutta sekä kertoa ymmärrettävällä tavalla, että luomu on luotettava, vastuullinen ja kestävä valinta.
”Raportti tarjoaa yrityksille tietoa ja erityisesti inspiraatiota omien luomukampanjoiden suunnittelun ja toteutuksen tueksi. Lisäksi raportista pääsee lukemaan myös luomun maistatuskiertueelle osallistuneiden yritysten ja vähittäiskauppojen kokemuksia sekä vinkkejä, joiden toivomme auttavan yrityksiä luomun markkinoinnissa”, kertoo Pro Luomun asiantuntija Heidi Haavisto-Meier.
Lataa raportti luomun brändioppaasta ja inspiroidu luomukampanjoinnista!
Mistä apua luomun markkinointiin?
Luomun brändioppaasta tottakai! Sieltä löydät muun muassa työkalut luomumerkin käyttöön ja eväät luomun tarinan kertomiseen. Lisäksi brändioppaassa on tietoa luomun kuluttajista sekä erilaisia käyttövalmiita materiaaleja, kuten somekuvia.
Euroopan unionin rahoittama. Esitetyt näkemykset ja mielipiteet ovat ainoastaan tämän tekstin laatijoiden näkemyksiä eivätkä välttämättä vastaa Euroopan unionin tai Euroopan tutkimuksen toimeenpanoviraston (REA) kantaa. Euroopan unioni ja avustuksen myöntävä viranomainen eivät ole vastuussa niistä.