Anna palautetta Hyvä merkki -kampanjasta

Mitä Hyvä merkki -kampanjassa tapahtui?

Hyvä merkki -kampanja lanseerattiin syksyllä 2020 TV-mainoskampanjalla, jossa pyöri hauskat videot elämäänsä merkkejä etsivistä Erkistä ja kumppaneista. Samoilla videoilla jatkettiin online-mainoslähdön tiimoilta keväällä 2021. Syksyllä 2021, keväällä 2022 ja loppukesästä 2022 toteutetuissa mainoslähdöissä annettiin taas kasvot luomun takana toimiville tuottajille ja tekijöille, jotka mahdollistavat luomun matkan pellolta pöytään. Videot hyvistä tyypeistä hyvän merkin takana saivat positiivista palautetta.

Mainoslähdöissä oli mukana online-mainontaa suoratoistopalveluissa, ohjelmallisessa videoverkostossa ja sosiaalisessa mediassa sekä kaupallista yhteistyötä sosiaalisen median vaikuttajien kanssa. Vaikuttajayhteistyötä tehtiin kahden vuoden aikana hyvin  laajan vaikuttajajoukon kanssa, jotka tuottivat monipuolista sisältöä blogeihin, Instagrammiin ja TikTokkiin. Mainonnan lisäksi kampanjassa tehtiin aktiivista PR- ja mediatyötä ja tuotettiin materiaalia luomumerkki.fi-sivustolle.

Lisäksi kampanjassa oli tarkoitus järjestää maistatuskiertue kauppakeskuksissa, mutta koronan takia tapahtumat jouduttiin lopulta perumaan kokonaan. Kiertueesta säästynyt budjetti siirrettiin vaikuttajayhteistyöhön ja online-mainontaan kumppanien toiveiden mukaisesti.

Aiheeseen liittyvää