Luomuslogan kohtaa kuluttajat

Pro Luomun viime syksynä lanseeraama luomuslogan Luomua. Ilman muuta. alkaa pikku hiljaa näkyä kuluttajille eri yhteyksissä.

Ensimmäisenä koko luomualalle tarkoitetun sloganin ehti ottamaan käyttöönsä Ruokakesko, joka hyödynsi sitä jo huhtikuussa muutamien Pirkka-luomutuotteiden mainonnassa. Toukokuun alkupuolella slogan alkaa näkyä myös S-ryhmän Rainbow- ja Kotimaista-luomutuotteiden pakkauksissa sekä luomutuotteita maahantuovan Urtekramin mainoksissa.

Lisäksi Varsinais-Suomen luomuviljelijät pystyttävät tänä keväänä viljelyksilleen kylttejä, joissa kerrotaan pellolla kasvavan Luomua. Ilman muuta.

Osaksi Ruokakeskon vastuullisuusviestintää

Ruokakesko_mehu

Ruokakesko käyttää slogania mm. FB-mainonnassa.

Ruokakeskossa napakan sloganin katsotaan soveltuvan hyvin luomusta viestimiseen. Se myös istuu hyvin osaksi K-kaupoissa viime syksynä lanseerattua ”Tehdään hyvää yhdessä” -vastuullisuuskonseptia.

Luomua. Ilman muuta. -slogan on tuotu osaksi K-ruokakauppojen vastuullisuudesta kertovia myymäläviestejä. Näin luomuviesti tulee asiakkaille tutuksi kaupassa, kertoo Ruokakeskon ympäristöpäällikkö Timo Jäske.

Slogan on ensi alkuun näkynyt sosiaalisessa mediassa uusien Pirkka-luomutuotteiden eli luomusuklaan, -kananmunien ja -punaherukka-raparperimehutiivisteen markkinoinnissa.

– Tekeillä on myös ohjeistus siitä, kuinka K-kauppiaat voivat viestiä vastuullisista tuotteista kuten luomusta ja miten erilaiset merkit voidaan hyödyntää osana vastuullisuuskonseptin myymäläelementtejä. Tuomme ohjeistuksiin myös vinkkejä luomusloganin käytöstä, Jäske sanoo.

Slogan näkyy Urtekramin mainonnassa

Luomuelintarvikkeita ja -kosmetiikkaa maahan tuova Urtekram ottaa uuden sloganin käyttöönsä Suomen markkinoilla mysli- ja kuivahedelmätuotteiden mainonnassa, joka pyörii useissa aikakauslehdissä koko loppuvuoden. Lisäksi slogan näkyy yhtiön messumateriaaleissa.

Urtekram_lehtimainos

Slogan on osa Urtekramin lehtimainontaa.

Maajohtaja Markku Janhusen mukaan Urtekram haluaa olla yhdessä muiden luomualan toimijoiden kanssa viemässä yhtenäistä viestiä eteenpäin.

– Palkittu slogan kuvaa hyvin luomua ja on se ydinviesti, jonka haluamme kertoa kuluttajille. Paras hyöty siitä saadaan, kun mahdollisimman moni käyttää yhtenäistä viestiä, hän tiivistää.

S-ryhmä hyödyntää
omien merkkien pakkauksissa

S-ryhmässä uusi luomuslogan otetaan pakkausmateriaalien uusimisen myötä käyttöön Rainbow- ja Kotimaista-luomutuotteiden pakkauksissa. Ryhmäpäällikkö Minna Slotte SOK:n Päivittäistavarakaupan ketjuohjauksesta kertoo, että kyseisiin tuotesarjoihin kuuluu kymmeniä luomutuotteita.

– Ensimmäisenä slogan näkyy toukokuun alkupuolella Kotimaista-sarjan luomukananmunien pakkauksessa. Kun sloganilla merkittyjä tuotteita alkaa olla enemmän, tuomme asiaa esille myös nettisivuillamme ja Yhteishyvä-lehdessä, Slotte sanoo.

SOK on laittanut sloganin Kotimaista-tuoteperheen munapakkaukseen.

Slogan näkyy S-ryhmän Kotimaista-sarjan luomumunapakkauksessa.

S-ryhmässä luomuslogan otetaan Slotten mukaan käyttöön, jotta asiakkaat tuntisivat ja erottaisivat luomutuotteet paremmin.

– Olemme S-ryhmän ruokakaupassa kehittäneet luomutarjontaa tavoitteellisesti jo usean vuoden ajan yhteistyössä eri toimijoiden kanssa. Parantunut tarjonta näkyy myös luomumyynnin jatkuvana kasvuna. Uusi slogan luo yhtenäistä brändi-identiteettiä luomulle ja parantaa luomun näkyvyyttä entisestään myös myymälöissä, hän täydentää.

***
Lounais-Suomen luonnonmukaisen viljelyn yhdistys ry myy luomutilojen pelloille tarkoitettuja Luomua. Ilman muuta. -viljelijäkylttejä omakustannehintaan.