Luomu Suomessa 2015 -kooste

Keskeiset luomutuotantoa ja sen kehitystä koskevat tilastot on koottu Luomu Suomessa 2015 -koosteeseen. Nyt mukana myös luomupuutarhatuotannon tärkeimmät kasvit! Lataa tästä Luomu Suomessa 2015 -kooste […]

Luomulihan määrä 2015

Suomessa tuotettiin yhteensä 4,14 miljoonaa kiloa luomulihaa vuonna 2015. Se oli 33 % enemmän kuin edellisvuonna. Luomulihan tuotantotietoja vuonna 2015 kyseltiin yhteensä 27 teurastamosta alkuvuodesta […]

Suomalaiset ja luomu -esitys

Suomalaiset ja luomu -esitys kertoo lyhyesti ja ytimekkäästi, millainen on suomalainen luomukuluttaja. Suomalaiset hahmotetaan luomun käytön perusteella aktiiviisin, säännöllisiin ja satunnaisiin luomukuluttajiin sekä luomusta kieltäytyviin. […]

Päivitetty luomun brändiopas

Luomun brändiopas päivitettiin vuoden 2013 lopussa. Brändioppaan tavoitteena on antaa kaupalle ja elintarviketeollisuudelle työkaluja luomutuotteiden markkinointiin ja rakentavat luomualalle yhteistä pohjaa. Luomun säädökset asettavat vähimmäisvaatimukset […]

Luomuelintarvikepäivän 2015 esitelmät

Luomuelintarvikepäivän 2015 esitelmät löytyvät täältä. Luomuelintarvikepäivä järjestettiin 1.10.2015 Vanhalla Ylioppilastalolla Helsingissä.

Luomualan kehitysohjelma 2015-2020

Luomualalle on laadittu uusi kehitysohjelma vuosiksi 2015-2020. Luomualan kehitysohjelma 2015-2020 on tarkoitettu rohkaisemaan luomualan toimijoita tekemään asioita, joilla vauhditetaan luomun maltillista kehitystä Suomessa. Ohjelman tavoitteena […]

Luomun kuluttajabarometri 2015

Yli neljäsosa kuluttajista ostaa luomua vähintään kerran viikossa, kertoo luomun kuluttajabarometri 2015. Vähintään kerran kuukaudessa luomua käyttää lähes puolet suomalaisista. Aktiivisimpia luomukuluttajia ovat eri-ikäiset pariskunnat […]

Luomu Suomessa 2014 -kooste

Keskeisimmät luomutilastot vuodelta 2014 on koottu Luomu Suomessa -koosteeseen. Koosteeseen on lisätty uutena kalvona tietoja Suomen luomuviennistä. Luomu Suomessa 2014 -kooste on ohessa ladattavissa  pdf-tiedostona, […]

Suojattu: Luomuelintarvikepäivän materiaalit

Otetta ei näytetä, koska artikkeli on suojattu.

Luomukuluttaja kokovartalokuvassa

Designtoimisto Kuudes Kerros on laatinut suomalaisen luomukuluttajan profiilin. Suomalainen luomukuluttaja on monikasvoinen. Pro Luomun toimeksiannosta tehty työ soveltuu luomun markkinoinnin apuvälineeksi pohdittaessa esimerkiksi potentiaalisia kohderyhmiä […]