Luomu Suomessa 2016 -kooste

Luomun tuotannon ja kulutuksen kehityksestä Suomessa kertovat keskeiset tilastot on kerätty Luomu Suomessa 2016 -koosteeseen. Vuonna 2016 Suomen luomuviljelty ala lisääntyi 8 % edellisvuoteen verrattuna, […]

Ekoproducent – det glada gängets val

Det finns en bra åtgång på ekoprodukter i Finland och utomlands idag och trenden är att efterfrågan kommer att fortsätta att öka. Det behövs nu […]

Luomulihan tuotanto 2016

Suomessa tuotettiin yhteensä 4,36 miljoonaa kiloa luomulihaa vuonna 2016. Tuotanto lisääntyi 5 % edellisvuodesta. Kaksi kolmasosaa luomulihasta oli naudanlihaa. Suomen kaikesta lihantuotannosta luomun osuus oli […]

Luomu Rokkaa – haluatko luomuviljelijäksi?

Luomu Rokkaa – haluatko luomuviljelijäksi? -aineisto on tarkoitettu luomuneuvojien ja -hankkeiden avuksi esim. viljelijäinfoihin. Raikas ja selkeä esitys luomusta pureutuu keskeisiin kysymyksiin, joita viljelijät miettivät […]

Finländarna och eko

De senaste åren har finländarna börjat köpa ekoprodukter allt aktivare än tidigare. Hurdana är finska ekokonsumenter? Helt vanliga människor. Bland de mest aktiva ekonsumenter finns […]

Luomuelintarvikepäivän 2016 esitelmät

Luomuelintarvikepäivään 6.10.2016 osallistui noin 180 ruoka-alan asiantuntijaa ja vaikuttajaa. Tapahtuman esitelmät löytyvät alta. Kaupallinen johtaja Ilkka Alarotu, SOK: Suomen luomumarkkinoiden kehitys International Marketing Director Helene […]

Luomu Suomessa 2015 -kooste

Keskeiset luomutuotantoa ja sen kehitystä koskevat tilastot on koottu Luomu Suomessa 2015 -koosteeseen. Nyt mukana myös luomupuutarhatuotannon tärkeimmät kasvit! Lataa tästä Luomu Suomessa 2015 -kooste […]

Luomulihan määrä 2015

Suomessa tuotettiin yhteensä 4,14 miljoonaa kiloa luomulihaa vuonna 2015. Se oli 33 % enemmän kuin edellisvuonna. Luomulihan tuotantotietoja vuonna 2015 kyseltiin yhteensä 27 teurastamosta alkuvuodesta […]

Suomalaiset ja luomu -esitys

Suomalaiset ja luomu -esitys kertoo lyhyesti ja ytimekkäästi, millainen on suomalainen luomukuluttaja. Suomalaiset hahmotetaan luomun käytön perusteella aktiiviisin, säännöllisiin ja satunnaisiin luomukuluttajiin sekä luomusta kieltäytyviin. […]

Päivitetty luomun brändiopas

Luomun brändiopas päivitettiin vuoden 2013 lopussa. Brändioppaan tavoitteena on antaa kaupalle ja elintarviketeollisuudelle työkaluja luomutuotteiden markkinointiin ja rakentavat luomualalle yhteistä pohjaa. Luomun säädökset asettavat vähimmäisvaatimukset […]